صفحه اصلی > اخبار > اخبار  


 

 
مهندسی رفتار تجاری مهمترین الزام مورد نیاز برای حضور در بازار عراق

 

 

رایزن بازرگانی ایران در عراق  توجه به رفتارهای حرفه ای متناسب با بازار را مهمترین اقدام برای تثبیت  و توسعه حضور در بازار این کشور دانست.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد گفت: بازار  38  میلیونی عراق  با  پیچیدگی  زنجیره های توزیع و لایه های متنوع مصرف، رفتار متفاوتي را از سوي فعالين اقتصادي مي طلبد تا سهم بيشتري از بازار عاید محصولات کشورمان شود .

وی با تشریح اقداماتی که سایر کشورها  برای کسب توفیق در بازار عراق صورت داده‌اند، افزود: تعامل با مخاطب برای تدوین  استراتژی اثرگذار در حوزه بازاریابی، ارتباط مستمر  و مستقیم در بازار عراق، هماهنگی به موقع در خصوص منابع تولید و تأمین و انطباق پذیری کالا با نیاز مشتری  از جمله  مؤلفه‌هاي مهم در  مهندسی رفتار تجاری است.

بهزاد اظهار داشت:  انجام اقدامات حرفه ای متناظر با بخش‌های بازار عراق  از سوی فعالین اقتصادی و صادرکنندگان  کالا و خدمات  ایران می تواند در تبیین  سیاست تولید و قیاس مستمر کمک کند و منجر به بالا بردن میزان فروش محصولات شود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: بازار کشور عراق به  3  دستۀ بازارهای  محلی، سنتی و  مدرن تقسیم می‌شود و بر این اساس، انجام رفتارهای دقیق  و فرآیندی که بتواند بین توانایی‌های شرکت‌های ایرانی و نیازهای مشتریان تعادل برقرار کند بسیار مهم است .

بهزاد وجه غالب مهندسی رفتار در بازار عراق را در گرو  ترسیم و تدوین طرح بازاریابی خاص این بازار دانست که بتواند در هر بخش با اتکا به مزیت های موجود، راهبرد مناسبی را در ایجاد خطوط تولید، كانال‌هاي توزيع، ارتباطات، قيمت گذاری  و موضع یابی کالاایجاد کند.

 

 

 

 تاریخ انتشار:1397/05/16  ساعت درج:١٠:٣٩  شماره خبر:٦٨٨٥  بازدید:688

  نسخه چاپي


خروج