صفحه اصلی > اخبار > اخبار  


 

 
توسعه بازارهای صادراتی در گرو توجه به رویدادهای نمایشگاهی

 

 

با امضای تفاهم نامه میان سازمان توسعه تجارت ایران و انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه‌های ایران بستر معرفی محصولات با برند ایران در عرصه بین المللی مساعد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در مراسم تفاهم با انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه‌های ایران، توجه ویژه به نمایشگاه‌های بین المللی را از اقدامات اساسی در حوزۀ تجارت خارجی توصیف کرد و گفت: نمایشگاه‌ها ابزارهای اصلی معرفی محصولات در بازارهای بین‌المللی هستند که با توجه به رقابت شدید حاکم بر فضای تجارت خارجی و نیاز به اصلاح رویکردها، صنعت جوان نمایشگاهی افق روشنی در پیش رو دارد.

وی افزود: در راستای ارتقای جایگاه صنعت نمایشگاهی، تعریف هویت متفاوت از نمایشگاه و به عنوان شتاب‌دهنده و پیشران،  سازمان توسعه تجارت ایران  در تفاهم خود با انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه‌های ایران، دبیرخانۀ دائمی رویدادهای بین‌المللی را در سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد نمود تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توانمندی‌های کشور را به دنیا معرفی کنیم.

مودودی در خصوص اهداف و وظایف این دبیرخانه اظهار داشت: نمایشگاه بخش کوچکی از فرآیند آموزش، تجارت، بازاریابی، توسعۀ بازار است و ما باید روند ایجاد شبکه‌ای برای اتصال فعالان نمایشگاهی داخلی به همتایان خارجی خود ایجاد کنیم.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه با حضور مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، مرادی، رئیس هیات مدیره انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه‌های ایران و ابراهیم‌زاده، دبیر انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه‌های ایران به امضا رسید.

 

 

 

 تاریخ انتشار:1398/03/19  ساعت درج:٠٤:٣١  شماره خبر:٨٢٠٢  بازدید:350

  نسخه چاپي


خروج