صفحه اصلی > اخبار > اخبار  


 

 
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی:
قدرت رسانه باید صادرات را به گفتمان غالب کشور تبدیل کند

 

مراسم رونمایی از رسانه خبری- تحلیلی حوزه صادراتی (اکسپورتنا) با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، هیات مدیره کنفدراسیون صادرات و اعضای اتاق بازرگانی ایران و تهران و نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران به نقل از اکسپورتنا، حسین مدرس‌خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم  رونمایی از اولین رسانه خبری-تحلیلی حوزه صادرات(اکسپورتنا) با اشاره به قدرت رسانه در تبدیل کردن موضوع صادرات به یک گفتمان غالب گفت: امروز صادرات کشور نیاز دارد تا از ابزار پرقدرت رسانه استفاده کرده و کشور را به عنوان یک کشور صادرات محور مطرح کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مرجعیت رسانه‌ها و جلب اعتماد مخاطبان گفت: قرار گرفتن مفهوم پرقدرتی به عنوان رسانه در کنار موضوع صادرات، یک پیوند مبارک است که به نظر می‌رسد می‌تواند منشا خیر و برکت برای کشور باشد.

قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی افزود:  بر این اساس موضوع صادرات که امروز بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها قرار گرفته است، باید از ابزار پرقدرت رسانه استفاده کرده و این دو مفهوم به کمک هم بیایند تا گفتمان غالبی در این رابطه شکل گیرد؛ این در حالی است که کمتر موضوعی در جامعه می‌تواند به یک گفتمان غالب یا فرهنگ تبدیل شود که رسانه در آن دخیل نباشد، پس رسانه ابزار پرقدرتی در این حوزه به شمار می‌رود که مباحث اصلی کشور را به یک گفتمان غالب و فرهنگ تبدیل می‌کند.

به گفته مدرس خیابانی، به جهت اهمیت و گستردگی حوزه صادرات که طیف وسیعی از حوزه‌های مختلف را در برمی‌گیرد، باید نگاه ملی و فرابخشی را حاکم کرد؛ این در حالی است که باید حرکت هوشمندانه رو به جلو را در دستور کار قرار داد و متناسب با آن، تلاش کرد صادرات همچنان به عنوان یک گفتمان غالب در میان دولت، فعالان اقتصادی و اعضای مختلف جامعه در راس تصمیم‌گیری‌ها و نظرات قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت صادرات از بعد حفظ اشتغال و ارزآوری گفت: امروز بسیاری از نیازهای ارزی کشور به واسطه ارزهای صادراتی تامین می‌شود و اکنون نگاه به حوزه صادرات، به جهت تامین ارز مورد نیاز کشور، شرایطی را فراهم آورده است که کشور به این نتیجه رسیده که راه نجات کشور در اهمیت دادن به حوزه صادرات غیرنفتی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن راهنمای تجارت از سوی سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: سازمان توسعه تجارت ایران باید به عنوان فرمانده بخش صادرات کشور و نیز به عنوان متولی حوزه تجارت خارجی از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی اکسپورتنا استفاده کند.

 

 تاریخ انتشار:1398/12/04  ساعت درج:١٤:٠٠  شماره خبر:٨٧٦٩  بازدید:291

  نسخه چاپي


خروج