صفحه اصلی > اخبار > اخبار  


 

 
به همت سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری مرکز بین‌المللی(ITC) ؛
نشست بزرگ تجاري ایران-اروپا برگزار می‌شود

 

مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری گفت: سازمان توسعه تجارت ایران در همکاري با مرکز بین‌المللی (ITC)، همایش بزرگ تجاري ایران -اروپا  ( Iran-Europe Business Forum )را با هدف ایجاد بستر لازم براي همکاري‌هاي تجاري، علمی و فن‌آوري در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اروپا، در روزهاي 24 ،25و 26 آذرماه سال 1399به صورت وبیناري برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی، با بیان این مطلب اظهار داشت: در این همایش که با کمک موسسه آمبروزیتی ایتالیا برگزار خواهد شد، شرکت‌هاي ایرانی و اروپایی حضور داشته و نشست‌هاي تجاري دوجانبه برگزار خواهند کرد. 

وی افزود: این همایش و نشست‌های B to B مربوط به آن، در راستاي استراتژي ملی صادرات جمهوري اسلامی ایران ( که اخیراً توسط سازمان توسعه تجارت ایران و با کمک  کارشناسان  مرکز  بین‌المللی  تجارت   تدوین  شده) و  در جهت  کمک  به شرکت‌هاي ایرانی براي ورود به بازار اروپا و ایجاد امکان براي تعامل اقتصادي و تجاري آنها با شرکت‌هاي اروپایی صورت می‌گیرد. 

مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد:  شرکت‌ها براي برگزاري نشست‌هاي  B to B خود در سایت اینترنتی اختصاصی این نشست بیش از 20روز (از 11آذر تا اول دي‌ماه) فرصت خواهند داشت تا نسبت به هماهنگی و برگزاري این نشست‌ها با شرکاي تجاري خود اقدام کنند. همچنین در سایت اختصاصی این نشست، جستجوي شرکت‌هاي موجود و ارسال تقاضا براي برگزاري نشست‌ها از 11آذر ماه (اول دسامبر) امکان‌پذیر خواهد شد.

سیدی با اشاره به اینکه نشست هم‌اندیشی تجاري در فضاي آنلاین اختصاصی (پلتفرم) مربوط به این نشست برگزار خواهد شد،گفت: رویداد اصلی سه روزه شامل نشست‌هاي تخصصی در زمینه مباحث مرتبط با روابط اقتصادي و تجاري ایران و اروپا  و  همچنین  نشست‌هاي  (پانل‌هاي) اختصاصی  در  خصوص  استراتژي  ملی  صادرات در زمینه‌هاي بخش‌هاي صنعتی(قطعات خودرو-اقلام پتروشیمی)، بخش‌هاي کشاورزي (گیاهان دارویی، میوه و سبزی)، بخش‌های خدماتی گردشگری وخدمات( ICT) خواهد بود.

وی بیان داشت: علاوه بر  این،  فعالیت‌هاي  متنوعی  به  منظور  بهره‌برداري  حداکثري  شرکت‌کنندگان  طراحی  شده  که  از دو هفته پیش از رویداد اصلی آغاز شده و تا یک هفته پس از رویداد اصلی در جریان خواهد بود.

مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری افزود: این برنامه‌ها شامل برگزاري دوره‌هاي آموزشی در جهت ارتقاي ظرفیت شرکت‌هاي ایرانی و تشخیص و بهبود مهارت‌هاي مدیریتی آنها مرتبط با فرآیندهاي تجارت جهانی و ایجاد  ارتباط  تجاري با  شرکت‌هاي  طرف  اروپایی  و  تنظیم  ملاقات‌هاي  دوجانبه  از  طریق  جستجوي شرکت‌هاي حاضر در رویداد و پیشنهاد برگزاري نشست‌‌ها در پلتفرم اختصاصی نشست است.

سیدی با تآکید بر منحصر به فرد بودن این رویداد برای مجموعه کسب و کارهای ایرانی و اروپایی، گفت: این نشست امکان تبادل ایده‌ها و تخصص‌ها و شناسایی و برقراري ارتباط با شرکاي تجاري بالقوه را به شرکت‌هاي ایرانی و اروپایی می‌دهد همچنین احیاي گفتگوها و ایجاد زمینه اعتماد متقابل بین شرکت‌ها می‌تواند به بازسازي روابط تجاري ایران و اروپا منجر شده و روابط اقتصادي بین دو طرف را مستحکم‌تر بسازد و در عین حال مسیر را براي روابط تجاري و سرمایه‌گذاري گسترده‌تر هموار کند.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه ثبت نام و حضور شرکت‌هاي علاقمند ایرانی و خارجی در این رویداد هیچ هزینه‌اي را متوجه شرکت‌‎ها نمی‌کند، اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نشست به وب سایت رسمی رویداد به آدرس www.europeiranbusinessforum.comمراجعه کنند و ضمن دانلود و مطالعۀ بروشور برنامه نشست‌ها، فهرست سخنرانان، براي حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت‌نام شرکت‌هاي ایرانی و اروپایی تا پایان 16آذرماه خواهد بود.

 

 

 

 تاریخ انتشار:1399/09/01  ساعت درج:٠٩:١٠  شماره خبر:٩٦٣٠  بازدید:346

  نسخه چاپي


خروج